1.Product Definition.
정의: 여러 사람이 함께 모여서 즐길 수 있는 판놀이 공간
1)BoardGame은 여러 명이 모여서 하는 판놀이 이다.
현재 우리의 놀이문화의 대다수는 on-line을 바탕으로 하는 PC방이다.
PC방의 게임은 사람들과의 접촉없이 혼자서 즐기는 방식이다.
그러나 BoardGame은 사람들과 모여서 직
As a celebration of the good harvest, Koreans visit their ancestral hometowns and share a feast of Korean traditional food.
Yut (Four-Stick Game) It is a traditional boardgame played in Korea
The board (mal-pan, 말판) is normally made of stitched cloth.
Instead of dice, the yut sticks are used.
There are small tokens (marks) used for the game, called mal. There are four tokens for
Game Company
1. Customer Satisfaction - 고객이 핵심자원
2. Creative Culture – 자유와 독창성을 창조하는 기업
1) 창의성을 극대화 시키는 수평적 조직구조
- 수평적 의사결정=>아고라식 조직운영
- 기본조직구성 단위를 팀체제로 구성
- 최소한의 사내규정과 유연성 있는 출근시간
- G
Boardgame
Gardening
Performing
Teaching children
Principle of design
- harmony: embodied the nature
- rhythm: gradual repetition in lightening
flow of the upper fabric
- emphasis: various color lamp
- contrast: natural material & urban props
Element of design
- line: curvilinear line in contour line
- shape: organic shape
- pattern: contour pattern
- te
1. X Game 이란?
1) X Game의 정의
생명의 위험을 무릅쓰고 여러 가지 묘기를 펼치는 레저스포츠를 통칭하며, 주로 신세대들이 즐긴다. X게임이라고도 하며 모험을 즐기므로 위험스포츠, 극한스포츠라고도 한다. 1970년대에 서구에서 스케이트보드(skateboard)와 롤러스케이팅(rollerskating) 등 도시 청소년이
보드게임이란?
‘종이판(보드)’ 위에서 주사위나 카드 등을 이용해 승부를 가리는 게임의 총칭
여러 사람들이 서로 얼굴을 마주보고 대화를 많이 나누며 진행
컴퓨터와의 외로운 싸움 vs 사람 냄새가 진하게 나는 놀이
2030세대들의 추억 속에 살아있는 ‘블루마블’이나 ‘뱀주사위 놀이’랑 비
(a) Course/level:
∙ Middle school 3rd grader
(b) Description of students:
Intermediate level students
(c) Aims/Objectives
Aim: Students will successfully understand expressions related to shopping.
(d) Skills:
∙ Listening/Speaking/Writing
(e) Text/Materials
∙ Middle School English 3 (by BisangEdu)∙ Workbook, PPT,
Audio file (recorded by Kyla Wright-Gil
board members had considerable knowledge medicine and medical science.
하지만 고대의 권투경기는 한쪽이 치명상을 입어 완전히 쓰러지거나 기권할 때까지 경기가 계속 되었다. 또한 경기를 진행하는 임원들 중 한명은 의사나 의학적 지식이 상당한 사람이었다고 전해진다.
3. Pankeuration of the ancient games
3.고대의 판크
/ Why should retailers use AR?/
Advertising campaigns can become stronger
Navigation around warehouse area will be easier
Extra information will improve the shopping experience of the customers
Product catalogs can be visualized
A 3D product view will create a selling opportunity
Customers can be encouraged to buy with AR offers
Customers can be lured inside the stores
/ AR in Tourism /